Toimitusehdot

Sisustus Ilo verkkokaupan käyttö -ja toimitusehdot

1. Sopimuksen osapuolet

Tämä sopimus sisältää Sisustus Ilo:n (Sisustus Ilo, Yliopistonkatu 21 A , 40100 Jyväskylä, y-tunnus 1823091-2) ylläpitämän Sisustus Ilo verkkopalvelun käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään verkkopalvelua, ostaessaan ja rekisteröityessään käyttäjä hyväksyy tämän sopimuksen ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Vain 18 vuotta täyttäneet voivat tilata tuotteita verkkokaupasta.

2. Käyttöoikeus

Palvelu on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille sekä yrityksille. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Sisustus Ilolle.

3. Rekisteröityminen

Käyttäjä voi rekisteröityä käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla käyttäjätunnuksen ja salasanan. Rekisteröityminen on maksutonta. Tilaaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Tilaamalla tuotteen/tuotteita verkkokaupan käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa käyttöehtoihin, hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan ehtoja.

4. Käyttäjän vastuut

Verkkokaupan käyttäjä on vastuussa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Tuotteita voivat ostaa vain 18 vuotta täyttäneet

5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

Tilauksen tekemisessä pakollisia tietoja ovat käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Vastaamme käyttäjän antamien tietojen yksityisyydensuojan säilymisestä, emmekä luovuta keräämiämme tietoja ulkopuolisille. Poikkeuksena pidätämme oikeuden luovuttaa tietoja viranomaisten käyttöön, jos käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti. Sisustus Ilo käyttää asiakasrekisterin yhteystietoja omassa markkinoinnissaan vain käyttäjän annettua suostumuksensa. Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.

6. Tilaaminen

Sitova kauppasopimus syntyy, kun Sisustus Ilo lähettää käyttäjälle tilauksen jälkeen tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan. Sisustus Ilo pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

7. Tuotteiden ja toimituksen hinnat

Tuotteen hinta on verkkokaupassa tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta, joka sisältää arvonlisäveron 24%. Tuotteen hintaan lisätään toimituskulut asiakkaan valitseman toimitustavan perusteella (nouto postin toimipisteestä tai kuljetus kotiovelle). Kunkin tilauksen toimitushinta näkyy verkkokaupan ostoskorissa. Tuotteen voi myös ostaa verkkokaupassa ja noutaa ilman toimituskuluja Sisustus Ilon myymälästä.

8. Maksutavat

Maksutapoina toimivat verkkopankkimaksu tai luottokortti. Maksun välittäjänä toimii Paytrail maksupalvelu, joka määrittää käytettävissä olevat verkkopankit ja luottokortit. Sisustus Ilo ei käsittele, eikä tallenna asiakkaan maksu- tai tilitietoja, vaan niitä käsittelee ainoastaan Paytrail maksupalvelu.

9. Tilauksen toimitus

Sisustus Ilo käyttää tilausten toimituksessa Postin kanssa tekemäänsä kuljetussopimusta. Tuotteiden toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti. Varastossa olevat tuotteet lähetämme 1-4 arkipäivän kuluessa. Tilaustuotteiden toimitusaika riippuu tuotteen saatavuustilanteesta, joka on keskimäärin 2-3 viikkoa. Mikäli toimitusaika muuttuu oleellisesti olemme yhteydessä tilaajaan sähköpostitse. Voimassa olevat toimitusajat näkyvät tuotetietojen yhteydessä. Sisustus Ilo ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Posti lähettää tekstiviestillä saapumisilmoituksen antamaasi puhelinnumeroon. Kotiinkuljetettavissa lähetyksissä Posti on sinuun yhteydessä, jotta voit sopia sinulle sopivimman toimitusajankohdan. Huomioithan, että kotiinkuljetus tarkoittaa tuotteen toimituksen kotiovelle saakka. Asiakas on velvollinen tarkistamaan tuotteen heti vastaanotettuaan. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen ota viipymättä yhteys Sisustus Ilo verkkokaupan asiakaspalveluun puh. 050 5550330 (avoina ma-pe 10-17, lauantaisin 10-14) tai sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@sisustusilo.fi. Mikäli teille on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, ilmoita siitä viipymättä meille, niin korjaamme asian pikimmiten.

Tuotetta ei saa antaa takaisin tavarankuljettajalle, ennen kuin olette olleet yhteydessä asiakaspalveluumme.

10. Tilauksen peruuttaminen ja käyttämättömän tuotteen palautus

Vahvistettu tilaus on mahdollista peruuttaa, ennen kuin Sisustus Ilo on jättänyt tilauksen kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Yhteystiedot peruuttamista varten löytyvät tilausvahvistuksesta. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön ja se on oltava täysin myyntikuntoinen ja muuttumaton. Tuote on pakattava alkuperäiseen pakkaukseensa ja tuotteeseen liittyvät osat ja painetut materiaalit (käyttöohjeet jne.) on liitettävä mukaan pakkaukseen. Kaikissa palautusta koskevissa kysymyksissä on hyvä soittaa asiakaspalveluumme. Palautettujen tuotteiden hinta palautetaan Paytrail maksupalvelun kautta tilillenne viimeistään 30 päivän kuluessa palauttamisesta. Asiakas on velvoitettu maksamaan palautuskustannukset eli vähennämme postimaksun tuotteesta palautettavasta hinnasta.

Huomioithan, että palautusoikeutta ei ole:

- tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu tai tilattu tavarantoimittajalta (tilausvärit ja tilaustuotteet)

- hygieniatuotteisiin verrattavilla tuotteilla pakkauksen avaamisen jälkeen kuten: pyyheliinat, tyynyliinat, lakanat, kylpytakit ja yöpaidat.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).

11. Noutamattomat tilaukset

Pakettiautomaatteihin toimitettujen pakettien säilytysaika on 7 vuorokautta. Myymälöihin toimitettujen pakettilähetysten säilytysaika on lähetyksen toimipisteeseen saapumisviikko, sekä yksi (1) täysi kalenteriviikko. Jollei lähetystä ole noudettu, se palautetaan säilytysajan jälkeen lähettäjälle lähetykseen merkittyjen lähettäjätietojen perusteella. Noutamattomasta tilauksesta veloitamme postikulut sekä lähetyksestä että palautuksesta.